Met een e-consult kunt u online medische vragen stellen aan uw zorgverlener. Het is een handige manier om schriftelijk met uw zorgverlener te communiceren bij vragen die niet dringend zijn en waarvoor een consult op de praktijk waarschijnlijk niet nodig is. Deze mogelijkheid is onderdeel van het online patiëntenportaal MijnGezondheid.net. waarvoor u een account dient te hebben. Meer informatie over de mogelijkheden en hoe u zich kunt aanmelden vindt u hier.
U logt in via MijnGezondheid.net. of via de app Medgemak (heeft u nog geen account dan dient u zich eerst aan te melden). U komt nu op een keuzescherm waar u alle mogelijkheden ziet om u medische zaken digitaal te regelen of in te zien. Kies hier de optie “vraag aan huisarts/ apotheek” en volg daarna onderstaande stappen.
Nadat u uw vraag heeft verzonden krijgen wij in de praktijk via ons patiëntensysteem een seintje dat er een nieuw bericht/ e-consult is. Uw vraag wordt door uw zorgverlener behandeld. Binnen 2 werkdagen krijgt u antwoord. Zodra uw vraag beantwoord is wordt u per e-mail geïnformeerd dat u een nieuw bericht heeft van uw zorgverlener. Het antwoord kunt u vervolgens inzien in MijnGezondheid.net. of via de app Medgemak
Online vragen stellen
Regel uw medische zaken als het ú uitkomt:
Meld u aan via MijnGezondheid.net
Bij een dringende vraag of een spoedeisende klacht is een e-consult niet geschikt. Neem bij twijfel altijd contact op met onze praktijk.